Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Problemy z temperaturą cieczy silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Problemy z temperaturą cieczy silnika

    Zamieszczone przez szkoda
    chyba trochę za wczesnie wystartowaliście... i to bez żadnych konkretów :szeroki_usmiech
    jak to bez konkretów westwi78 podał konkrety tylko że dotyczyły południa a ono "ponoć" odpada


    Zamieszczone przez westwi78
    Więc już bardziej konkretnie- jeśli by ta miejscówka Czarny Groń | Hotel przy stoku narciarskim mogła wchodzic w gre to moge poczynic wstępne rozeznanie co gdzie jak kiedy i za ile.

  • #2
    [O1] Problemy z temperaturą cieczy silnika

    Witam serdecznie wszystkich. Szukałem na Postach ale nie znalazłem opisu takiego objawu. Jeśli przeoczyłem to przepraszam. Ale do rzeczy. Wczoraj wracałem do domku popołudniem swoim AGR. Auto miało już odpowiednią tem i wogóle. W pewnym momecie poszła redukcja i pociągłem naprzód ale z miejsca temp cieczy silnika zaczęła gwałtownie rosnąć. Odpuszczenie pedału przyspieszenia nic nie dało. Temp poszła na czerwone pole. Dopiero praca na jałowym biegu uspokoiła temp. Ale jak tylko ruszyłłem ponownie temperaturka w górę. Wentylatory pracują prawidłowo 1 i 2 bieg. Co dziwne ogrzewanie przestało działać. Do końca dnia próbowałem ustalić co się stało. Płynu było wystarczająco. Ogrzewanie dmucha ciepło jesli temp jest prawie na czerwonym polu. Nie zaglądnąłem tylko do oleju a to jest mój wielki błąd. Ale to zrobię zaraz po powrocie z roboty. Termostat zmieniałem pół roku temu. Dodam że jak na jałowym przytrzymam 3 min na obrotach 2500-3000 to też temp rośnie. I teraz nie wiem. Czy ktoś kiedyś miał coś podobnego. Czy to termostat się zawiesił?? Ale dlaczego nie grzeje w środku?? Może pompa wody się skończyła. Dodam że jak był nagrzany i ten korek od zbiornika odkręcałem to z miejsca się gotowało. Proszę o rady . Coś tam o Dieselu wiem ale tak jeszcze nie miałem. Pozdro Gazo66.
    Gązo

    Komentarz


    • #3
      zapowietrzony układ :?: :roll:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        Pompa wody pewnie kleka. Dlatego plyn raz ruszy raz nie. Proponuje w miare szybko sie zabrac za diagnoze, bo potem dojdzie uszczelka pod glowica do roboty, jak nie cala glowica.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          No dobrze z tym zapowietrzeniem. Ale podobno te typy sie same odpowietrzają no chyba że nie da się tego zrobić na gorącym silniku. Po tu mnie myli ten ciśnieniowy układ. Ja powiem szczerze wychowałem sie na Starze 200 hehe więc co nieco mam pojęcie. Wiem że tego nie da się odnieść do terażniejszych silników ale zawsze jakieś podstawy. No wiec czy odpowietrzenie muszę robić na zimnym silniku i ewentualnie jak do tego podejść żeby nie robić na próżno?? I wiem czy grozi przegrzanie silnika dlatego z miejsca dziś zabieram się za szukanie przyczyn!!
          Gązo

          Komentarz


          • #6
            na 100% poszla Ci pompa wody zabieraj sie do roboty bo z tym nie ma zartow, uklad odpowietrza sie sam podczas pracy silnika tylko musi sie zagrzac do 90 stopni (a nawet troche wiecej:P) zeby termostat sie otworzyl pozdrawiam
            1,8T AGU RS Look
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

            Komentarz


            • #7
              Wygląda na pompę. Wyciągnąłem termostat do gara go i się pięknie otwiera. Więc teraz kopie się do pompy. Tylko najpierw muszę ją zlokalizować i stwierdzić co po drodze muszę wykręcić.

              [ Dodano: Nie 03 Sie, 08 13:50 ]
              Dokopałem się wczoraj popołudniem do tej pompy i rzeczywiście jest padnięta. Dzięki za podpowiedzi. Jutro nabywam nową sztukę i po robocie skręce moje autko w jedną całość. Dzięki raz jeszcze i pozdro.
              Gązo

              Komentarz


              • #8
                Jak pasek rozrzadu ma wiecej niz 2-3 lata to wymien przy okazji sam pasek, napinacz i rolki moga zostac jeszcze na jakis czas.
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Wczoaraj skręciłem auto w jedną całość. Wszystko gra i NIC NIE BUCZY. Dzięki chłopaki za pomoc Pozdrawiam.
                  Gązo

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam wszystkich, jestem nowym użytkownikiem i również dołączę się do tematu,mam silnik 1,9TDi 110km i mam podobny problem z tą różnicą, że u mnie od razu przy uruchamianiu silnika temperatura jest dokładnie w połowie wskaźnika, a prędzej tak nie było.... po przejechaniu 5km temperatura rośnie prawie do czerwonej kreski, troszke opada gdy stoje na biegu jałowym, ale po ruszeniu znowu rosnie, zauwazyłem też, że chłodnica jest zimna.... planuje dziś wymianę termostatu , czujnik temp też powinienem ?? może pompa? jak myslicie ? prosze o pomoc... pozdrawiam

                    Komentarz


                    • #11
                      Trzeba VAG-a podlaczyc i zobaczyc jakie realnie sa temp wg wszystkich czujnikow. Bardzo mozliwe ze czujnik temp jest uszkodzony
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        a wie ktoś gdzie takie miejsce z VAG-iem w BYdgoszczy znajde? dodam jeszcze ze przy porannym odpaleniu na chwile mi sie zaświeciła kontrolka od wody mimo ,iż temp nie podrosła a płynu nie ubyło w zbiorniczku...

                        [ Dodano: Pią 08 Sie, 08 16:29 ]
                        czy w ogóle jest mozliwe żeby silnik przez około 10 godz nie ostygł na tyle zeby temp po uruchomieniu silnika była poniezej połowy ?? , nawet jak jest zapowietrzony itd i chłodnica jest zimna.

                        Komentarz


                        • #13
                          Wg mnie masz padnięty czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnik. Poczytaj na forum a znajdziesz informację jak się do niego dostać. Wymiana nie jest trudna i tylko trochę płynu na dolewke potrzeba. Ten czujnik ma dwa obwody. Jeden idzie na zegary drugi daje info to sterownika silnika. Ja miałem ten czujnik również walnięty tylko że mnie nie pokazywał wogóle temperatury na zegarze. Dodatkowe objawy to między innymi podnoszenie się obrotów silnika na kilka chwil na jałowym biegu. Nie wiem czy to zaobserwowałeś? A z tym stygnięciem silnika to wg mnie po 10h ma on temp otoczenia czy ewentualnie zbliżoną. Jak chcesz to sprawdź przed uruchomieniem po długim postoju pod maską czy węże i silnik masz zimne. Wystarczy dotknąć i będziesz wiedział. Bez dodatkowych kosztów. Jeśli zimne będzie wylot i dolot cieczy chłodzącej do silnika a po przekręceniu kluczyka będziesz miał inne wskazanie na zegarach znaczy czujnik do wymiany. Bo powinien pokazywać min temp.

                          [ Dodano: Sob 09 Sie, 08 21:55 ]
                          Dodam na marginesie że po wymianie pompy długo się nie nacieszyłem maszynką swoja. Oddałem w żony ręce dziś rano kluczyki. Po kilku godzinach miałem telefon że jedna EL-ka zbyt gwałtownie się zatrzymała. No i MASAKRA. Jestem załamany lekko. Bo czeka mnie odstawienie autka w obce ręce. Niestety sam za blacharkę sie nie biorę (( Niby nie mocno ale wszystko naokoło ruszone. Lewa strona lewy leflektor (właściwie go nie ma) zderzak maska i lekko lewa strona. Auto zwlekłem na kołach do domku nic nie tarło kołami dało się skręcać bez problemowo. mam nadzieję że tylko po wierzchu te blachy poszły. Tak przynajmniej na moje oko to wygląda. Ech kobiety. Ale dobrze że ona cała znaczy żona Będę potrzebował tez chłodnice chyba. Może ktoś ma jedną więcej. Pozdro dla wszystkich żon w Skodzinach.
                          Gązo

                          Komentarz


                          • #14
                            skoda stała 2dni i po przekręceniu znowu temp. w połowie wskażnika, czyli w poniedzialek czeka mnie zabawa z tym czujnikiem ... niestety niemam zadnej chlodnicy tak wiec nie mam jak pomoc;/ pociesze Cię tym ze jak poprzednie autko odebrałem z serwisu ( wymiana głowicy uszczelek itp itd całej elektryki zapłonu układu chlodzącego itp) to w ten sam dzien wjechała we mnie pewna pani tak konkretnie ze nie opłacało mi się już naprawiac ;/ a ubezpieczenie nie pokryło tego w takiej wartosci zeby chociaz byc na zero :evil: tak wiec pech sie zdazy ;/

                            [ Dodano: Pon 11 Sie, 08 13:11 ]
                            byłęm w sklepie po cuznik temp i mi powiedzialno ze sa 3.... od zegarow od silnika i jakis tam jeszcze... ja powinienem ten od zegarow wymienic?

                            Komentarz


                            • #15
                              Ja mam AGR a specem nie jestem mocnym. U mnie jest chyba jeden. Nigdy nie słyszałem o innych. Poszukaj na forum opisu czujników do ASV.
                              Gązo

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X